sreda, 2. december 2015

DAN 02: 3 mala dejanja

KajaR

Dan, ki se je začel malce drugače kakor vsi običajni.
Prej, kot po navadi. Ob vsem poznani Domiceljevi pesmi, Vem da danes bo srečen dan, sem tako skorajda še sredi noči počasi odpirala svoje oči. »Dejanja…danes je dan dejanj« mi je kar odmevalo po glavi. In na obrazu se mi je narisal nasmeh. Odločena,  da bom ta dan izkoristila v vsej svoji polnosti, opremljena s »švingl listkom« opravil, ki me čakajo, sem se podala v uresničevanje besed.

Dejanje številka 1 :
Ker so vsi še sladko spali, sem se kakor miška v tišini lotila svoje prve misije »priprave zajtrka za vse doma« in tako okupirala kuhinjo. Med čakanjem, da pečica opravi svoj del naloge z rogljički, je vonj po sveže kuhani kavi privabil te moje »današnje goste«, ki so bili nad mojim podvigom več kot navdušeni.  Od vse evforičnosti sem čisto pozabila na čas, na to, da je danes šele sreda in da se mi pouk začne ob 8. uri. Tako sem za las ujela avtobus in že sem bila na poti k dejanju številka dve, pa čeprav mi je pri prvem ostal še en delček obljube za popoldan, ko se vrnem nazaj domov.

Dejanje številka 2 pravzaprav zajema veliko manjših dejanj, na katera sem bila danes še posebej pozorna.
Čeprav mi naziv »biti dežuren dijak« ni nikoli posebej laskav, sem ta dan popolnoma prostovoljno zamenjala sošolko, ki se je mučila s preračunavanji kotnih funkcij, ki se nikakor niso želele iziti, ter sem tako vseh 9 ur, ki sem jih preživela v šoli opravljala vse naloge, ki jih dežuren dijak pač ima … Po dvajsetih brisanjih table, pospravljanju miz in stolov, deljenju papirjev, vmes odpisanem testu biologije, sem bila zadnje šolske ure prav vesela, nasmeh na obrazu pa je odražal srečo, ki sem jo čutila, ko sem na svojem »švinglcu« naredila veliko kljukico. A moj »napad na dejanja« se je šele prav začel, pred menoj je bila prav posebna misija.

Dejanje številka 3
… ali kako naučiti babico poslati sms sporočilo … Naloga, ki sem se je spretno izogibala vsaj zadnje leto dni. »Pa kako naj te naučim to … , pa saj tega pa res ne rabiš znat … in še in še podobnih izgovorov«. In danes mi je nek skriti in tihi glas prišepnil, da imam sedaj priložnost prekiniti verigo izgovorov. »Pa saj ne more biti tako težko« sem si govorila na poti proti babičini hiši. Že takoj, ko sem odprla vrata, sem zagledala mojo skodelico, v kateri me je čakal tisti moj eden najljubših čajev vanilije. In babica pripravljena, oborožena z mobitelom v roki. »No, bova začeli ali kaj čakava …« in tako sva se podali v boj vprašanj, »čudnih tipk« in razmišljanj kaj poslati za prvo sms sporočilo. Po slabi uri vseh mojih »teoretičnih razlag« in demonstracij, je na mojem telefonu zasvetilo lučka, ki pomeni prejeto sporočilo, z vsebino: »Sedaj znam poslati sms in ti lahko še tako povem, da te imam rada. Babica« …
In čeprav je po učni uri pošiljanja sms-jev, sledila še učna ura pisanja in razlage vseh »smeškotov, ki se dajo napisat z matematičnimi znaki« priznam, da res ne razumem, zakaj sem toliko časa odlašala s tako preprosto stvarjo, za katero sem šele sedaj spoznala, koliko babici pomeni to, da zna tudi ona uporabljati mobitel še za kaj več, kot »kliči« možnost.
Seveda pa sem poskrbela tudi za dedka, ko sem namesto njega šla v knjižnico po knjigo, katero je čakal že pol leta, ter za meni posebej drago prababico, s katero sva se iz srca smejali ob obračanju listov v albumih fotografij, na katerih sem bila še čisto majčkena pupika. Polna veselja, sem naredila drugo veliko kljukico na mojih švinglcih.
In čakala me je izpolnitev še drugega dela prvega dejanja …
Opravilo, ki se mu kolikor se mi le uspe spretno izmuznem vsakič znova, ko se zdi, da je potrebno. Ampak danes je tak, srečen dan. Poseben dan. In del mojega časa ter pozornosti si zasluži tudi moj tesen spremljevalec zadnje leto in pol. Tako lepo me je v vsej svoji »oranžnosti« pričakal na dvorišču in ko sem ga nekaj sekund le gledala, se mi je zdelo, kako mi sporoča to njegovo veliko željo in potrebo po sesalcu. Seveda ga nisem mogla zavrniti in tako sva uživala oba – jaz ob spoznavanju, kako je sesanje avta praktično pomirjujoče delo, med katerim lahko razmisliš o marsikateri življenjski odločitvi, in On ob zavedanju, da mi je uspelo posesati vsako najmanjšo pikico. No, pa verjetno so še sosedje zraven ob glasniiih melodijah Bon Jovi-ja, ki je ves čas donela iz radija v želji da preglasi sesalec, dobili kakšno zamisel za kak ples.

Občutek, ko sem na listku naredila še tretjo kljukico, je bil izjemen. In čeprav so me ustni kotički od vse sreče in smeha že pošteno boleli, se je le ta le še bolj povečal.

Sedaj, ko med pisanjem vseh domačih nalog pišem te vrstice, sem se spomnila svojih prvih jutranjih misli ob prvi pesmi, ki sem jo slišala. Pa naj še kdo reče, da usoda nima svojih poti. Res je bil dan srečen. Poln veselja ljudi, ki sem ji s svojim majhnim koščkom pomoči prispevala k lepšemu dnevu. In zato nisem potrebovala veliko. Nisem potrebovala materialnih stvari. Dati sem morala veliko več. Sebe. Le iskren namen, kanček dobre volje in pozitive … ter najpomembnejše : ČAS zanje.
Čas, da sem opravila stvari, od katerih sem prej bežala in na koncu ugotovila, da za vse to sploh nisem imela pravega razloga. Le košček srca sem morala odpreti in premagati ovire v glavi. Z dejanji danes nisem spremenila sveta. Pa saj to niti ni bil moj namen. Spremenila sem sebe. Pogledala morda le za milimeter dlje, kot sem videla prej. In še bolj začutila vzdušje tega magičnega meseca decembra, ko sem v očeh drugih videla zadovoljstvo. Ko sem videla, da so tudi drugi širili svoja dejanja za druge. Nekateri s skodelico kuhane kave. Spet drugi, s podarjenim prepisovanjem domače naloge … in tisti tretji, ki so uspeli pospraviti sobo. Skupaj smo širili dobro, za druge. Zastonj. Podarili nekaj, česar nam ne more nihče vrniti. In napolnili svoja srca in dušo. Morda je v tem tisto nekaj več, nekaj kar je v zraku, pa čeprav ne vemo kako izgleda. Tisti košček magije v pričakovanju novega dne, ko imamo novo priložnost, da si izberemo BITI ČLOVEK med ljudmi. In prižgemo lučke prijaznosti, topline na naših srcih. Z vsakim dnem, eno več.


Ni komentarjev:

Objavite komentar