sreda, 9. december 2015

DAN 08 : Brezdomci

KajaR

Današnji dan je namenjen Njim. Ljudem, ki so prav tako kot vsa človeška bitja tega sveta zgrajeni enako, iz mesa in krvi. Občutenja. Morda malce slabših oblačil in kdaj pa kdaj vonja po znoju, kakšni cigareti. Včasih z neurejenimi frizurami in razcefranimi čevlji. Velikokrat deležni krutih obrazov vseh nas, »navadnih, normalnih« ljudi. Ta dan je zanje. Za vse oči, skozi katere se zrcali vera in upanje. Morda pa bo prav ta noč prinesla trenutek, ko se rodi kak čudež in bo jutri svetlejši dan. 

Dan namenjen vsem dlanem, ki so ti pripravljene pomagat po svojih zmožnostih. Ta dan je za vse tiste božične želje, ki prihajajo nekje iz globin src, za katera se zdi, da so ljudje nanje kar pozabili. Jih spregledali, zaobšli. In čeprav se zdi, da smo ljudje pri vseh teh mrzličnih nakupovanjih pošteno zašli s poti … so prav Oni tisti, ki nam poskušajo odpreti oči … da tudi ena sama čokolada z lešniki pomeni veliko. Veliko več, kot si sploh lahko predstavljamo.

Na soncu, vetru, dežju, mrazu … So tam. Sami. Deležni marsikaterega ostrega pogleda, težkih besed, obsodb mimoidočih. »Pa saj tako samo pijejo, kadijo, pa še delat se jim ne ljubi …« Pa še in še in še podobnih stavkov iz vseh strani. Njihov pogled je prazen, pust. Žalosten.

A mi »normalni« ljudje sploh premoremo pogled v oči, vsem tistim na drugi strani? A se znamo za trenutek ustavit, izklopiti vse sodbe v glavah in preprosto dovoliti človeku – biti človek? Premoremo stisk dlani? Si upamo prisluhniti zgodbam življenja, ki jih znajo povedati ti ljudje? A smo v današnjem času sploh še sposobni ustavit korak, ali pa si le želimo zbežati mimo, s peskom v očeh, kot da se nas vse to ne tiče?

V misli se mi prikrade podoba »mojega prijatelja«, fanta po imenu Christian. Fanta, ki je štel le 22 let, ko sem ga prvič spoznala, dve leti nazaj sredi mestnega središča Southamptona. Bil je tipičen angleški, izjemno deževen dan, ki sem ga večino preživela v trgovinah, kjer se je zdelo, da moram kupiti čisto vse, kar obstaja. Ko sem se tako s prepolnimi rokami vrečk napotila proti avtobusnemu postajališču, seveda sem bila mokra tako jaz, kot ves moj tovor, sem ga zagledala … pod koščkom stene, premočen. In posodica pred njim, v kateri je bilo več deževnice, kakor kovancev. Pogled nanj je zabolel bolj, kot lahko zaboli katera koli injekcija. Pristopila sem. In mu dala nekaj tistega drobiža, ki mi je ostal od nakupov. Zelo počasi, pa vendar je pogled iz tal usmeril v moje oči … in le po tihem šepnil »Thank you … thank you so much« … Čeprav z nasmehi običajno nimam težav, sem tega namenila z velikim cmokom v grlu, se tiho obrnila in odšla. Nekaj dni za tem, sem se znova sprehajala po istih predelih … in ga znova zagledala … na istem mestu … v istih oblačilih, ki jih je pred nekaj dnevi temeljito opral dež … bled … žalosten … Nisem si mogla kaj, da ne bi ponovno pristopila. Tokrat pri sebi nisem imela drobiža, a začutila sem, da ne morem mimo brez vsega. Posodica je bila obrnjena navzdol, kakor da je že obupal. Znova sem počepnila, jo postavila na svoje mesto in tokrat vanjo položila bankovec. Dvignil je pogled. Mi stisnil dlan in s solzami v očeh rekel že znan »Thank you«. A tokrat nekako nisem mogla oditi. Nekaj v meni si je želelo nekaj več, kot le podariš in greš. Previdno, počasi sem začela klepetati z njim. Zaupal mi je zgodbo, ki se me je tako dotaknila, da me je nekako spremenila. Le nekaj let starejši je od mene, pa se je usoda tako kruto poigrala z njim. A bolj kot vsa zgodba preteklosti, je zabolel stavek, o katerem še sedaj velikokrat premišljujem. »Ni najhuje kar se mi je zgodilo. Ni najhuje, da sem ostal brez doma. Ostal sem brez prijateljev. Ostal sem brez ljubezni. Ostal sem brez priložnosti za svojo prihodnost. Ostal sem … sam … Ko bi se vsaj lahko s kom pogovarjal. Ko bi vsaj lahko uresničil svoje sanje … svoje tihe in skrite želje …«  Morda sem tudi sama pred tem dogodkom na brezdomce gledala drugače in se šele potem začela zavedati, kolikšno bolečino smo ljudje sposobni proizvajati drug drugemu, ne da bi se tega sploh zavedali.

Pa saj so vendar to samo LJUDJE. Kot vsi mi. Le doma nimajo. Ni potrebno veliko, za sijaj upanja v njihovih očeh. Za iskrene stiske dlani. Besede »hvala« ki prihajajo iz srca. Ne potrebujejo veliko – le kanček spoštovanja, zaupanja … priložnosti …
Potrebujejo nas … Da jih sprejmemo medse. Da jim damo občutek pripadnosti. Da jim vrnemo vso dostojanstvo, ki smo jim ga po krivici odvzeli. Da drug drugemu narišemo nasmehe na obraz in prikličemo toplino v srca.

Da postanemo boljši. Da (p)ostanem spet le LJUDJE do ljudi.


Ni komentarjev:

Objavite komentar